20/11/14

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΗΣ Α.Α.Κ. ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΣ 26-11-14

Σε βαθύ τούνελ μπήκε η δημόσια εκπαίδευση και οι εργαζόμενοι σ’ αυτή. Σοβαρές ανατροπές προωθούνται με ταχύτατους ρυθμούς, δικαιώματα του παρελθόντος εξαφανίζονται σε μια στιγμή. Είναι σαφές ότι ο χώρος της εκπαίδευσης αλλά και συνολικά το δημόσιο, μπήκε σε εντελώς νέα περίοδο. Όσα συμβαίνουν τώρα στην πρωτοβάθμια, δεν είναι περιστασιακά στιγμιότυπα με ημερομηνία λήξης. Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση και το δημόσιο σχολείο δέχονται πρωτοφανή, σε βιαιότητα, επίθεση. Μήτρα όλων αυτών είναι οι συμφωνίες κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ-κεφαλαίου για χιλιάδες διαθεσιμότητες-απολύσεις στο δημόσιο και για την αντικατάσταση της σταθερής και μόνιμης εργασίας και κάθε εργασιακού δικαιώματος με την ελαστική εργασία, οι συμφωνίες για κατάργηση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα, βασικών κοινωνικών αγαθών όπως της παιδείας, της υγείας, της ασφάλισης.

Δυο μήνες τώρα τα γεγονότα ξεπερνούν τη φαντασία! Από το στόχο της παροχής δωρεάν δημόσιας παιδείας στους μαθητές, περάσαμε στην παροχή εθελοντικής εργασίας από τη μεριά των εκπαιδευτικών, για να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά! Όσο θα μετατρέπεται σταδιακά όλο το δημόσιο σχολείο σε μια “πιλοτική δομή”, η σταθερή απασχόληση θα γίνει ανάμνηση του παρελθόντος, ενώ η συνταγματική υποχρέωση της πολιτείας για την παροχή δημόσιας και δωρεάν παιδείας θα περιορίζεται αυστηρά στις προδιαγραφές των διάφορων ευρωπαϊκών προγραμμάτων, εφόσον αυτά θα είναι διαθέσιμα. Τη στιγμή που χιλιάδες κενά συνεχίζουν να υπάρχουν στα σχολεία όλης της Ελλάδας, τμήματα λειτουργούν με 26- 27 παιδιά, ολοήμερα σχολεία αναστέλλουν τη λειτουργία τους, εξαιτίας των μηδενικών διορισμών και της υποχρηματοδότησης του δημόσιου σχολείου, το υπουργείο Παιδείας, αμετανόητο, επιχειρεί να προωθήσει με διαδικασίες εξπρές το νέο επιθεωρητισμό, ξεκινώντας άμεσα τις διαδικασίες αξιολόγησης των διευθυντών και των προϊσταμένων των σχολικών μονάδων.

Τι έγινε με την αξιολόγηση στο υπόλοιπο δημόσιο το καλοκαίρι…

Από το Μάιο του 2014 οι εργαζόμενοι στο δημόσιο έπρεπε να έχουν καταθέσει την ατομική τους αυτοαξιολόγηση. Η μαζική και μαχητική αντίδραση των εργαζομένων, όπου κατέθεσαν στα σωματεία τους, κενά και ασυμπλήρωτα τα αξιολογόχαρτα, υποχρέωσε το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης να εκδώσει 4 εγκυκλίους παράτασης και ακόμα να μην τα έχει καταφέρει. Οι εργαζόμενοι στο υπόλοιπο δημόσιο, με απόφαση της ΑΔΕΔΥ, χρησιμοποίησαν ως μορφή αγώνα για να αρνηθούν τη συμμετοχή τους στην αξιολόγηση, την απεργία-αποχή από το συγκεκριμένο έργο της αξιολόγησης.

Σήμερα, η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ με κοινή τους επιστολή στις 8-10-14 προς τους εκπαιδευτικούς μας καλούν σε απεργία- αποχή από κάθε διαδικασία που αφορά την αξιολόγηση, μετά από αποφάσεις και εξώδικη δήλωση (νέο εξώδικο από 31/10 έως 23/12) προς το Υπουργείο.
Τι σημαίνει απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης;
Σημαίνει ότι απέχουμε από συγκεκριμένο έργο και όχι από κάθε έργο. Δεν είναι στάση εργασίας.
Εκτελούμε όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά μας (διδακτικά και άλλα διοικητικά και εκπαιδευτικά) εκτός από αυτά που απορρέουν από τις διαδικασίες της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης.
Α. Οι διευθυντές των σχολείων και οι προϊστάμενες νηπιαγωγείων δηλώνοντας απεργία-αποχή:
· Δεν συμμετέχουν σε καμιά διαδικασία αξιολόγησης.
· Δεν συμμετέχουν στις διαδικασίες αξιολόγησής τους.
· Δεν συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση κι όσοι συμμετείχαν να αποσύρουν τις εργασίες τους.
· Δεν θα αξιολογήσουν εκπαιδευτικούς.
· Δεν πιέζουν τους συναδέλφους προς αυτήν την κατεύθυνση.
Β. Οι εκπαιδευτικοί συνολικά:
· Δεν συμμετέχουμε σε ομάδες εργασίας ούτε σε σχέδια δράσης.
· Δεν κάνουμε αίτηση για εθελοντική αξιολόγηση.
· Δεν παραδίδουμε έκθεση ατομικής αξιολόγησης.
· Δεν δεχόμαστε κανέναν αξιολογητή στην τάξη.
· Δε συμβάλλουμε στη διαφοροποίηση του σχολείου μας με οποιονδήποτε τρόπο.

Επιδιώκουμε σε κάθε σύλλογο διδασκόντων η συμμετοχή στην απεργία-αποχή να είναι πλειοψηφική. Όταν η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας συμμετέχουν στην απεργία-αποχή, τότε στο συγκεκριμένο ζήτημα δεν έχει απαρτία ο σύλλογος διδασκόντων και άρα δεν μπορεί να προχωρήσει καμία διαδικασία σχετικά με την αυτοαξιολόγηση-σχέδια δράσης κλπ.

Από δω και πέρα τα διλήμματα είναι μεγάλα. Δεν υπάρχει αξιοπρέπεια στην κόλαση! Να αγωνιστούμε για να μη ζήσουμε στη ζούγκλα του ανταγωνισμού όπου ο ένας θα βάζει τρικοπλοδιά στον άλλο για να επιβιώσει.
Θα διδάσκεις υπομονή και εγκαρτέρηση ή «θα αδράξεις τη μέρα»;
Θα διαλέξεις τη θέση σου δίπλα στο «χωροφύλακα» της εξουσίας και της διοίκησης ή πλάι στους συναδέλφους σου, τους μαθητές σου και την αγωνιζόμενη κοινωνία;
Όταν «οι εχθροί» διαβαίνουν τις πύλες, καταπατούν κοινωνικά δικαιώματα και ανάγκες, τσακίζουν νεανικά όνειρα και προσδοκίες για μια ζωή αξιοπρεπή κι αξιοβίωτη, σε ποιο «καθηκοντολόγιο» θα υπακούσεις; Του «δημοσίου υπαλλήλου» που εκτελεί διατεταγμένη υπηρεσία ή του εκπαιδευτικού που φλογίζεται από το άδικο και τιμά το λαό που τον πληρώνει;

Διάλεξε το δρόμο της αντίστασης και του αγώνα!

Αυτός ο δρόμος είναι ο δρόμος της λευτεριάς για όλους. Εκεί μπορούμε να βρούμε τη χαμένη μας δύναμη. Στα σωματεία μας, στη συλλογική μας στάση, δράση, διεκδίκηση, στην ενότητα της τάξης μας!

  • Τέτοια σωματεία γίνονται επικίνδυνα για τη συμμαχία των προθύμων και τους υπηρέτες της τρόικας. Διαμορφώνουμε τα σύγχρονα αιτήματα για τους μισθούς, τις προσλήψεις, τα εργασιακά δικαιώματά μας για το δημόσιο σχολείο.
  • Συγκροτούμε επιτροπή αγώνα με πλατιά συμμετοχή συναδέλφων ώστε να οργανωθεί καλύτερα ο αγώνας μας.
  • Ψηφίζουμε για το νέο ΔΣ του Συλλόγου υπερασπίζοντας τη δράση, τον αγώνα μας και τον προσανατολισμό του Συλλόγου.
Γιατί ένας τέτοιος Σύλλογος, ιδιαίτερα την εποχή της κρίσης, ενοχλεί :
    1. Το υπουργείο, τους μηχανισμούς του και τη διοίκηση, γιατί ορθώνεται εμπόδιο στον αυταρχισμό που συνοδεύει την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, γιατί ακυρώνει τα σχέδια για συμπτύξεις, συγχωνεύσεις, διώξεις, μετακινήσεις, προώθηση της αξιολόγησης, γιατί τολμά να ανοίγει μέτωπα και να παλεύει για όλα τα ζητήματα, από το μικρό και καθημερινό μέχρι το πιο μεγάλο (αγώνας ενάντια σε Δ.Ν.Τ. και Ε.Ε.).
    2. Το κατεστημένο των επαγγελματιών του συνδικαλισμού, την κυβερνητική πλειοψηφία ΔΑΚΕ – ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ στη ΔΟΕ, τους κομματικούς μηχανισμούς και τη γραφειοκρατία τους, γιατί με τις συνεχείς πρωτοβουλίες του προκαλεί ρωγμές στην πολιτική συναίνεσης και απραξίας του κυβερνητικού συνδικαλισμού και ανοίγει δρόμους αγώνα.
Η μάχη για να μην περάσει η αξιολόγηση-διαθεσιμότητα-απόλυση
ΑΡΧΙΖΕΙ ΤΩΡΑ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.